Komercijalista – sedmični izvještaj – tabelarni obrazac

Pošto su neki posjetioci ovoga bloga izrazili želju da vide kako izgleda obrazac sedmičnog izvještaja kojeg bi trebalo da koriste komercijalisti,ja ću postaviti okviran primjer u slici,kao neki predložak.Ovaj obrazac se naravno može korigovati,po želji i potrebama,ali,on bi trebao da predstavlja osnovu i mislim da mnogim komercijalistima odgovara i ovakav sadržaj kakav je i na slici.Postoje razne vrste i oblici ovakvih obrazaca koje sam ja vidio,a bilo ih je i vrlo kompleksnih i na oko komplikovanih i opširnih.Sve to zavisi,u stvari,šta poslodavac želi da ima od informacija.On te informacije koristi za detaljnu analizu i planiranje svoga poslovanja,a i poslovni planovi se prave uz pomoć tih informacija.Ja sam nastojao da pokažem neku jednostavniju varijantu,a iz koje se u stvari mogu vidjeti gotovo sve bitne informacije o radu komercijaliste u jednoj radnoj sedmici.Od broja radnih dana koje je imao,broja sastanaka,broja firmi koje je obišao,broja sklopljenih ugovora,broja sastanaka na kojima se komitent izjasnio da mu nije potreban vaš proizvod ili usluga pa sve do dnevnog a i na kraju i sedmičnog prometa,izraženog u novcu.Naravno,obrasci za sedmični izvještaj su bitni i njihovim pretpostavljenim šefovima ili rukovodiocima.U suštini,ljudi koji su pretpostavljeni ili rukovodioci komercijalistima u marketing službama prave ili bi trebalo da prave ove obrasce,shodno potrebama i informacijama koje su im potrebne da imaju u daljoj efikasnijoj obradi tržišta i planiranju narednih aktivnosti.Isto tako,mogu da vide i sposobnosti,kao i radni učinak svojih zaposlenih komercijalista.

U firmama gdje ne postoje marketing službe to rade pretpostavljeni rukovodioci.Ili jednostavno,vlasnik firme,može zatražiti od svog zaposlenog komercijaliste da mu podnosi sedmični izvještaj,a pošto je on vlasnik,sigurno neće praviti obrazac,nego njegov zaposlenik.,Stoga se možete poslužiti ovim primjerom u slici,kojeg sam postavio,pa sami sebi napraviti.Šta vam ne odgovara promijenite,a šta nedostaje dodajte i to je to. 😉

Ovaj članak je u direktnoj vezi sa člankom koji je ranije napisan.Vidi link:

Dakle,osnovne stavke u obrascu su sljedeće:

1.Redni broj
2.Datum                                                                                                                                    3.Mjesto rada (ovo se odnosi na terenske komercijaliste,uglavnom)                4.Broj dogovorenih sastanaka (ovo se odnosi,ukoliko ste se ranije dogovorili za sastanak                                                                                                                         5.Broj ostvarenih kontakata (ovo se odnosi na svaki sastanak koji ste obavili)                                                                                                                                          6.Broj neostvarenih kontakata(ovo se odnosi na sastanke,na koje nije došla osoba sa kojom ste se dogovorili i kod koje ste se najavili)                                     7.Broj novih kontakata(ovo se odnosi na nove firme,koje ste vi našli i obavili razgovor,a sa kojima niste do sada sarađivali – važna stavka,jer govori o proširenju tržišta)                                                                                                                             8.Broj odgođenih poslova(ovo se odnosi na to,da vam poslovni partner,recimo, kaže da će vam se javiti,ili da vi njega nazovete,dok razmisli da li mu treba vaš proizvod ili usluga)                                                                                                                            9.Broj ugovorenih poslova(ovdje se unosi broj ugovora,koje ste taj dan napravili)                                                                                                                                    10.Broj neugovorenih poslova(ovo se odnosi na to,kada vam se predstavnik firme koju ste posjetili zahvali i kaže da mu to nije potrebno)                               11.Ukupan promet(ovo se odnosi na dnevni iznos ugovorenih poslova,izražen u novcu

To bi bilo ono osnovno.U nekim obrascima za izvještaj,a zavisno od firme i njene djelatnosti se može svašta nešto tražiti u izvještaju.Recimo,koji proizvod najbolje ide i zašto.Koji najslabije i zašto.Koja usluga se prodaje najbolje a koja najslabije.Šta je izjavio vaš komitent kao razlog da mu nije potreban vaš proizvod ili usluga i tako dalje,da ne nabrajam.

Kao što sam,čini mi se već ranije nekad napisao,nemojte se demoralisati ni slučajno,ukoliko vam ova stavka pod rednim brojem 11 bude izražena kao broj nula ili ništa,za jedan ili čak i više dana.To je normalna pojava.Međutim nije baš normalno da se to često dešava.Taj nedostatak prometa u tim danima se treba nadoknaditi boljim prometom u drugim radnim danima,tako da kad se svede i sedmični a i mjesečni prosjek,budete zadovoljni i vi i poslodavac.Sigurno ćete vi biti uvijek prije zadovoljniji nego poslodavac,ali nebitno.Tako stvari stoje,i to je realnost.

Ovo nije hobby,ovo je jedan veoma lijep,ozbiljan i naporan posao i treba ga raditi sa velikom voljom i elanom,i pametno iskoristiti svaki dan i svaku šansu i priliku  da se sklopi dobar posao,mada ne i pod svaku cijenu.Isto tako iskoristiti i vrijeme koje će svaki pojedinac provesti na tom radnom mjestu a izraženo u godinama staža a na kraju i u zarađenom novcu..Lagano….Jer,ipak,ne zaboravite da čovjek na radnom mjestu komercijaliste ima svoj rok trajanja.Ovo je zanimanje u kojem se svaki pojedinac koji ozbiljno,pošteno i maksimalno kvalitetno radi svoj posao,isto tako i maksimalno troši i sebe i svoj radni elan i volju i htijenje,pa vremenom dolazi do zasićenja.To je prvi znak da treba promijeniti za početak makar djelatnost kojom se firma bavi,a nakon izvjesnog vremena razmišljati i o potpunoj promjeni profesije.Jer,živi se brzo,radi se brzo,veoma je stresno i s vremenom smanjuje se radni potencijal.

Da ne dužim više,vi svakako idete u nove radne pobjede.Pa sa srećom…. 🙂

A evo na kraju i slike jednog jednostavnog primjera sedmičnog izvještaja o kome sam i govorio:

Advertisements

One response to “Komercijalista – sedmični izvještaj – tabelarni obrazac

  1. Druze.. da li bi ti mogao meni da se javis na e-mail adresu da te upitam nesto vezano za komercijalistu na terenu i da mi pruzis neke informacije naravno ako nije problem? e-mail: danijelvarga85@gmail.com

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s