Tito je naš,hodža je naš,babo je naš – skandiranje

Ovo pisanje nema nikakve veze ni sa politikom,ni sa religijom,niti bilo kakvim drugim stvarima koje su vezane za ličnosti iz naslova teme,niti njihovu biografiju,život i djelovanje.Samo sam se mislio kratko osvrnuti na jedan pojam,ili bolje rečeno,reakciju pojedinca ili mase u datom trenutku,a to je skandiranje.Skandiranje je najčešća pojava u sportu.Ono može biti dobro osmišljeno sa namjerom da motiviše i stimuliše pojedince ili sportske ekipe,da bolje i uspješnije djeluju.S druge strane,često može biti i neugodno i uvredljivo,opet sa ovaj put nekom drugom namjerom i ciljem.Ovo što sam naveo u naslovu članka je skandiranje pojedincima.Povod da išta napišem su bila skandiranja jednom vjerskom službeniku koji je dobio otkaz,i jednom osuđeniku,koji je izašao iz zatvora sa dugogodišnjeg služenja kazne.Ta dva skandiranja imaju neposrednu vezu sa prvim,jer je njemu prvo to bilo i osmišljeno,napisano i “komponovano”.Takođe,za sva tri skandiranja je karakteristično to,da imaju isti smisao,jer daju podršku pojedincima. Dakle počelo je davno sa skandiranjem: “Mi smo Titovi,Tito je naš”.To je već ušlo u legendu i bilo je prisutno decenijama.Znači to je originalna verzija za Josipa Broza. Kako se čuje od reportera sa ovog događaja,skandiranje je u 16 sekundi snimka: E ta originalna verzija je u posljednje vrijeme,”prepjevana” ili “pođonjena”. :-)Pojavile su se “prepjevane” verzije”.Na TV-u smo mogli čuti,a i vidjeti skandiranje: “Mi smo hodžini,hodža je naš”. Skandiranje se može čuti od 48 sekunde snimka: Uopšte me ne interesuje povod,razlog i zašto se to skandiralo,niti imam namjeru da opisujem niti da komentarišem,jer koga zanima može to pronaći na internetu.Uglavnom,mjesto dešavanja je bilo selo Piljužići u opštini Tešanj – Bosna i Hercegovina,a povod je bio otkaz lokalnom imamu Ahmed ef. Omerbašiću,koji je predvodio dotične vjernike u tom selu.Mene lično,interesuje samo ta društvena pojava,ili društveni trenutak (skandiranje) u jednoj lokalnoj zajednici,tako da je moje mišljenje potpuno nebitno. O tome mogu pisati ili su već pisali analitičari društvenih zbivanja u BiH.Interesuje me samo ta specifična  reakcija mase. Treće,najsvježije skandiranje se moglo čuti i vidjeti,prilikom izlaska iz zatvora Fikreta Abdića u Hrvatskoj.Moglo se čuti ovaj put: “Mi smo babini,babo je naš”.”Ista melodija,drugi tekst” u odnosu na već pomenuta dva skandiranja.”Babo” je inače nadimak gore pomenute osobe. Skandiranje se može čuti od 46 sekunde snimka: Nekoliko hiljada ljudi se okupilo i sačekalo da čovjek izađe iz zatvora,održi im govor i otputuje u svoju vilu kod Pule.Oni su napravili dobar dernek uz muziku.Drugim riječima,nešto kao neki seoski teferič.Takođe, ne mislim se baviti likom i djelom pomenutog osuđenika.Taj “spektakl” mi uopšte nije bio iznenađujući (čak sam ga i pretpostavio) i s obzirom da je bilo više hiljada ljudi na tom skupu,to zavrijeđuje pažnju i da se time pozabave hroničari dnevnih zbivanja u društvu,kao i intelektualci koji se bave društvenim fenomenima.Dakle i ovo treće skandiranje je “prepjevano” od originalne verzije namijenjene i “komponovane za Titu”.Nekad su skandirali “Titi” -pa onda hodži – pa osuđeniku….Čekam da čujem i vidim,ko će biti sljedeći.Možda su ova dva posljednja skandiranja više za neku scenu u serijalu “Top lista nadrealista”,ali ne snima se više.Znači,čekamo ko će sljedeći da “prepjeva” skandiranje drugu “Titi”: “Mi smo….itd.”….Do sljedećeg skandiranja…. 🙂

Komentariši

