Slike cvijeća i vrtna fontana

Pošto posjedujem mali vrt ili baštu,to je takođe,jedan moj mali hobby kutak.Prostor,inače nije veliki,i čovjek želi da ima svašta,a u stvari objektivno ne može sve što bi htio i da posadi.Onda,shodno tome,ograničen veličinom vrta,uzgaja se ono što može da stane a da baš i ne smeta jedno drugom.Ranije sam već objavljivao slike cvijeća iz malog vrta,a sada ću još da dodam poneku fotografiju,koju sam napravio.Inače,cvijeće kao hobby je veoma opuštajuće i ne zahtijeva nikakav napor,a čini vas zadovoljnim i ujedno se odmarate od svakodnevnih obaveza.Svojevremeno sam našao mjesto u vrtu i na njemu napravio jednu malu fontanu,i tu je naš porodični kutak,kada je lijepo vrijeme.Lijepo je poslušati,kako voda žubori,a okolo se cvijeće šareni,pa i poneka voćka se nađe i čini nas zadovljnim.A sve se to radi,kao jedan mali i lijepi hobby,sa voljom i željom,da čovjek sebi stvori kutak za ugođaj i odmor.U ovom članku objavljujem nešto malo fotografija,a ostale,koje sam uradio ranije,možete pogledati ovdje u galeriji:

   

   

   

Ovo je nekoliko fotografija moje male fontane u vrtu:

     

Možda nije na odmet napisati par riječi,o ovoj maloj vrtnoj fontani.Kada sam došao na ideju da je napravim,razmišljao sam kako da to uradim.

Mislio sam,možda bi dobro bilo iskopati rupu i to izbetonirati i lijepo isfinirati.Međutim,to mi se malo kasnije u razmišljanju,učinilo ne baš praktičnim,zbog pomisli na zimu i temperature koje idu u Sarajevu dosta ispod nule,pa samim tim bi se i ta betonska fontana i njena glazura sigurno za kraće vrijeme oštetili.Onda sam malo obišao po prodavnicama i firmama koje se bave tim stvarima.Tamo sam našao ovo crno plastično korito,i uz njega sam besplatno dobio i ovaj kamen nepravilnog oblika,koji mi se upravo zbog samog svog izgleda dopao.Inače kamen je vrsta “sedra”.Na istom mjestu sam kupio i pumpu koja će izbacivati vodu.Kapacitet korita je 150 litara vode i ono je urađeno u dva nivoa.Jedan dublji u kojem stoji pumpa i jedan plići.Inače,kada kupujete pumpu,prodavac vam objasni njene karakteristike i da li odgovara toj količini vode i na koju visinu je možete naštimati da izbacuje vodu.Ova pumpa ima dva izlaza na sebi.Jedan sam iskoristio kao glavni i on je u sredini,i on se montira sa par cijevi koje dobijete uz pumpu i na vrhu još se postavi priključak koji pravi da voda kada izlazi,to bude estetski lijepo za oko,po vlastitom ukusu.Mislim da dobijete nekoliko komada,pa izaberete koji vam se sviđa.Drugi izlaz sa ove pumpe sam iskoristio da na njega prikopčam crijevo da ga sprovedem kroz ovaj poveći kamen,da izgleda kao da iz kamena lagano izvire voda.Naravno,potrebno je bilo prethodno ovaj kamen izbušiti mašinom za bušenje i većim borerom.Inače,sam kamen “sedra” je mekan i bušenje treba raditi lagano,bez velikog pritiskanja i velike brzine.Dakle ovdje voda izlazi i na sredini fontane a i iz kamena,negdje pri vrhu.Pošto je kupljen sav potrebni materijal,iskopao sam rupu otprilike istog nepravilnog oblika kao što je i samo korito.Odredi se otprilike,dubina i širina i rupa treba da je malo komotnija u odnosu na korito.To je iz razloga,da možete na dno rupe nasuti suhog sitnog pijeska,pa onda ubacite korito u rupu.Zatim se opet koristi suhi sitni pijesak,koji se sada ubacuje između okolnih stranica korita i zemlje.Pijesak se sipa i lagano se sabija rukama,da to ne bude labavo,i da korito bude stabilno,bez mogućnosti pomicanja lijevo-desno.Kada je to završeno,ubaci se pumpa i ostalo što sam napisao.Zamjena vode se vrši otprilike,svakih nekih 20-tak dana ili malo duže.Mada u periodu,kada su jake ljetnje vrućine,voda isparava i treba korito dopunjavati vodom.To možete usput,recimo,kada pred veče,zalijevate cvijeće.To bi bila sva mudrost oko toga.I evo već jedan broj godina ja jednostavno porodično uživam pored nje.Uradi sam,kao hobby….

Ovu sljedeću fotografiju sam namjerno postavio,jer iako nije cvijeće,ova biljka pod nazivom kadulja ili žalfija,i  lijepo cvjeta svakog ljeta.Inače spada u jednu od najpoznatijih i najljekovitijih biljaka,pa ko ima mogućnost negdje da je nabavi,nije loše imati je u vrtu.Najpoznatiji je med od kadulje.Doduše,primjećujem da pčele jako često posjećuju njene cvjetove,što je opet znak da je cvijet kvalitetan.Od ove biljke mi inače koristimo listove.Oni su ljekoviti,za recimo liječenje bažih upala grla ili usne duplje.Naravno ispiranjem.Toliko i o ovoj bijljci.Ona u mom vrtu izgleda ovako:

Ko god voli i radi u vrtu ili bašti,i pomalo uzgaja cvijeće ili još nešto drugo uradi,zna kako je to lijep i relaksirajući hobby i svi imaju taj svoj kutak,i ne bi ga mijenjali za neki beton sigurno.Ja u posljednje vrijeme,vidimsve više ljudi koji vole da se oko kuće bave ovim “sportom”,i to me čini zadovoljnim i postala mi je navika da uvijek pogledam u bilo čiji vrt ili baštu,da malo odmorim oči.

4 responses to “Slike cvijeća i vrtna fontana

  1. pozdrav,zaista je lijepo cvijece,pogotovo mi se dopala tvoja fontana.zanima me,jesi li korito i pumpu kupovao u OBIJU,ili ima jos neka radnja gdje se mogu kupiti ovakve stvari? Lijep pozdrav

  2. Pozdrav @sarajlija,
    Drago mi je da ti se dopalo cvijeće a kako reče “pogotovo fontana”.

    Što se tiče plastičnog korita i pumpe,to sam kupio u firmi “Grizelj” na Stupu,prije nekoliko godina.Tamo im je bilo sjedište firme a blizu je bio i magacin i skladište.
    Ne znam da li te opreme ima još kod njih,ali možeš provjeriti.
    Našao sam njihove web sajtove i pročitao broj telefona za kontakt:
    Tel: +387 33 453 321
    Adresa: Nikole Šopa 48 – Stup – Ilidža
    Najbolje je da nazoveš na taj broj pa upitaj,da ne ideš na Stup.
    Ova adresa i sjedište je u samom središtu Stupa,otprilike,preko puta firme “Stanić” gdje se prodaje bijela i rashladna tehnika “LG”.

    A ovo su web stranice te firme:
    http://www.fontane.ba
    http://www.grizelj.com
    Oni su uvijek projektovali i pravili velike fontane,ali i male.I bilo je i opreme za male fontane i moglo se kupiti.
    Da li ima jos prodavnica opreme za fontane u Sarajevu,zaista ne znam.

    Pozdrav i sve najbolje,

  3. Ovakve fontane sam pronasao na http://www.lagosgradnja.rs/fontane.html imaju odlicnu galeriju slika

  4. Pozdrav @Damire,
    Imao sam priliku da vidim ovaj sajt sa fontanama,ali sam ja vec svoju bio zavrsio.
    Zaista imaju izbor po mom ukusu,jer ja volim ovako uradjeno,kao da je pravi prirodni ambijent.
    Cak sam imao i slicnih ideja,kao i na slikama,ali mi je problem bio sto sam ogranicen sa prostorom,pa sam morao da se uklapam u odredjenu povrsinu.
    Hvala na linku,jer sam ga negdje zagubio,a i da se malo podsjetim i uzivam u slikama i idejama.
    Pozdrav,

Komentariši

